Wie zijn we
Maritte Braspenning
Ik denk altijd vanuit kansen en mogelijkheden, ook in het oog van een mediastorm.
Al vijftien jaar geeft Maritte media- en presentatietrainingen aan de top van het bedrijfsleven. Talloze captains of industry heeft ze de afgelopen jaren geadviseerd over hun mediastrategie. Veel interviews in dag- en weekbladen, of voor radio en televisie zijn met haar kennis en inzicht voorbereid. Daarnaast traint en coacht zij veel televisiepresentatoren. In 2012 verscheen haar boek Presenteren, professionals aan het woord.
Eerder was Maritte als journalist en presentator zeventien jaar verbonden aan de KRO. Daar was ze redacteur voor Brandpunt en presenteerde ze Kruispunt, twee beeldbepalende actualiteitenprogramma’s op tv. Ook werkte ze als presentator voor radioprogramma’s als Echto en M/V Magazine.
Maritte Braspenning werkt nauw samen met een klein team van ervaren adviseurs, trainers en dagvoorzitters.
Afhankelijk van de cliënt en de opdracht worden zij ingeschakeld.
Ronald van der Aart
Vroeg of laat komt er een moment dat je er moet staan als gezicht van je bedrijf. Sommigen zijn een natuurtalent. Anderen kunnen zich voorbereiden.
Ronald van der AartMet vijfentwintig jaar aan klant- en bureauzijde is Ronald een ervaren adviseur op het gebied van (online) reputatiemanagement, media relations en crisiscommunicatie. Sinds 2009 werkt hij zelfstandig als strategisch communicatieadviseur. In 2014 verscheen zijn boek #FAIL, omgaan met kritiek op internet over online reputatiemanagement.
Als PR-manager en woordvoerder werkte Ronald eerder bij de Nederlandse Ski Vereniging, Amsterdam ArenA en tien jaar lang bij kabelbedrijf UPC Nederland.
Diana Matroos
Hard op de inhoud, zacht op de persoon.
Diana MatroosSinds september 2018 is Diana Matroos anchor woman van het VPRO tv-programma Buitenhof. Daarnaast is ze een veelgevraagd dagvoorzitter voor congressen, seminars en andere zakelijke evenementen.
Vanaf 1999 werkt Diana in de journalistiek; eerst als redacteur en vanaf 2004 ook als presentator. Achtereenvolgens was het gezicht van nieuwsprogramma’s als Editie NL, 4 in het Land, RTL Nieuws en RTL Z Nieuws. Ook is ze bij BNR te beluisteren in programma’s als Zakendoen met … en ZZP Café. Diana presenteert op BNR Nieuwsradio het programma Beeldbepalers.
Dianne Ploemen
Het gaat om congruentie: past je uiterlijk goed bij hetgeen je te vertellen heb? Versterkt het je verhaal? Of leidt het af?
Dianne PloemenBinnen een paar seconden heeft uw publiek een indruk van u. Kleding speelt daarbij een grote rol. Daarom versterkt een goede persoonlijke styling uw verhaal. Dianne Ploemen begeleidt opdrachtgevers op het gebied van persoonlijke styling en gaat met hen op zoek naar de juiste outfit voor een mediaoptreden of presentatie. Daardoor hoeft u zich geen zorgen te maken over uw uitstraling en kunnen u zich volledig concentreren op uw boodschap.
Michiel Zonneveld
In vrijwel alle gevallen kan de beoogde aanpak wel wat strategischer. En de boodschap beduidend scherper.
Michiel ZonneveldMichiel heeft bijna dertig jaar journalistieke ervaring en is gespecialiseerd in politieke communicatie en crisiscommunicatie bij de overheid en de non-profit sector. Ook ontwikkelt hij strategische analyses en geeft hij (media)advies. Daarnaast schrijft hij artikelen en boeken. Zo werkt hij op dit moment aan een biografie over PvdA-fractievoorzitter Lodewijk Asscher.
Eerder was Michiel onder andere redacteur, chef en columnist bij Het Parool. Daarna werkte hij als journalist, columnist en chef politiek bij Vrij Nederland. In 2003 won hij de Anne Vondelingprijs voor politieke journalistiek.